onsdag den 11. april 2012

friendships and fake truths



"People talk bad about you behind your back 
says more about them than it does about you!♥.."


Har i aldrig prøvet at have en ven,, som viste sig i sidste ende ikke at være andet end rygte spredere, og falske folk?.. Det har jeg, op til flere gange!..

Folk som ikke kan se hvad et rigtigt venskab er, er folk uden lykke!,, et venskab kan defineres på mange forskellige måder,, nogle vil sige at det kan være folk man bare ser ind imellem, men også folk som du kan betro dig til! Men min definition på et venskab,, er at et venskab er ikke et venskab uden skænderier, de vil opstå indimellem, men udover det skal man kunne stole på hinanden man skal kunne række hånden ud til hinanden når man har aller mest brug for det! Jeg har en veninde som altid har støttet mig og været der for mig siden jeg kom ind i den nye klasse,, ligemeget hvor dum jeg har været mod hende har hun rakt hånden ud til mig hvergang jeg havde brug for det! og det er præcis hvad et rigtigt venskab er!?..

Nogle siger også at man får 100 fantastiske gode venner af at gå på efterskole??,, nu har jeg gået på efterskole i tó år, og ja man får nogle rigtig gode bekendte og venner af at gå på efterskole, (det har jeg også fået), men selvom man er væk hjemme fra må man ikke glemme dem man har derhjemme!.. Man skal huske hvem der er rigtige venner og hvem der bare er bekendte!! og man skal huske at pleje de gamle venskaber, for hvis man en dag står måske og bliver syg eller ikke har noget?? hvem vil så være der for dig i sidste ende?? de nye mennesker som du deler hverdagen med? eller de gamle stærke venner?,, hvis man tror det første skal man godt nok være godtroende! for jeg ville sige de sidste,, rigtige venskaber slides ikke op (hvis man passer på dem) men gør man ikke det så forsvinder de stille én efter én!.. som sagt hellere få rigtige venner og mange bekendte, end få bekendte og mange rigtige venner!.. 

Men hvad gør man så den dag de vender én ryggen?? det spørgsmål får jeg tit! men hvorfor skulle de gøre det hvis du selv hjælper med at pleje og kæmper for at beholde de gamle venskaber så har de ingen grund til at skride,, men gør de det alligevel så "siger det mere om dem end det gør om dig" rigtige venner bliver i med og i modgang.. Og det er noget at det man indser når man kommer på efterskole, hvem holder ved og hvem falder fra! dem der holder ved er rigtige venner, og de andre kan du ikke bruge til en skid!.. 

Håber i kunne forstå mit budskab i denne tekst! 

HOLD FAST I DE GAMLE DE ER GODE NOK!!!


xoxo. Marie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar